Jako fan japońskiej motoryzacji bacznie się przyglądam poczynaniom największemu na świecie producentowi silników. Dżentelmeni z Hondy mają wiele powodów do dumy – nowy model Civic jest na trzecim miejscu światowych bestselerów, tuż za nim czwarte miejsce piastuje model CR-V. W top 25 najchętniej wybieranych samochodów Honda ma aż pięciu przedstawicieli, takim wynikiem może pochwalić się tylko Toyota. Bohaterem lektury jest najnowsze dziecko Hondy hybrydowy hatchback segmentu B model Jazz.
Trochę ubolewam, że nowa generacja Accorda nie jest sprzedawana w Europie, no ale nie o niej ma być mowa. Plan Hondy zakłada, że do 2022 roku w Europie wszystkie modele marki będą wyposażone w zelektryfikowane napędy – to przykre. Normy Europejskie są co raz bardziej chore, a producenci chcąc odcinać kupony robią co mogą, jedni kłamią z normą emisji spalin, inni wycofują z oferty jednostki czystko spalinowe na rzecz hybryd czy też elektryków.
Jazz nowej generacji będzie pierwszym modelem w europejskiej ofercie Hondy oznaczonym emblematem ,,e HEV”, czyli zelektryzowany układ napędowy. Szczegółów co do napędu Honda nie ujawnia. Wiemy tyle, że będzie ,,hybrydowy układ napędowy, który zapewnia wyjątkową kombinację dobrych osiągów i imponującej oszczędności paliwa’’ – znając życie paczka pęknie po upływie, daj, boże, 9 sekund, a spalanie w cyklu mieszanym, daj, boże, 6 litrów. Poza nowym napędem hybrydowym dzięki nowym technologiom strukturalnym słupek A jest o połowę węższy niż w poprzednim modelu, co oczywiście poszerza zakres widoczności do przodu. Nowego Jazz-a z tyłu poznamy po poziomym układzie świateł, a także dyskretnym spojlerze dachowym.
We wnętrzu hotspot Wi-Fi, nowy ekran dotykowy LED z bezprzewodową integracją smartfona przy użyciu Apple Car Play oraz Android Auto. Z mniej ważnych informacji dla zgredów to większy podłokietnik, szersze udoskonalone fotele (wyrzucono sprężyny zastąpiono innowacyjną matą), zastosowano nowe szerokokątne kamery, wyższej rozdzielczości, dzięki którym lepiej zmonitorujemy otoczenie pojazdu. Udoskonalono system hamowania w ruchu miejskim, który skuteczniej wykrywa pieszych, rowerzystów i hulajnogarzy.
Debiutuję nowa odsłona – Crosstar z wyższym prześwitem, z nową osłoną chłodnicy, zintegrowanymi relingami, wodoodporną tapicerką. Producent nie podaje, komu dedykowana jest powyżej wspomniana wersja, mniemam, że nietrzymającym moczu emerytom. W sprzedaży od połowy 2020 roku – są chętni?
Skala wąsa