BMW Group oferuje, aż jedenaście modeli samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in w specjalnych cenach. Nazywa swój ruch ,,działania na rzecz rozwoju elektromobilności’’… Moim zdaniem po prostu słabo się sprzedają.
Według instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych w porównaniu do 2018 roku wyniósł 95,5%. Procenty robią wrażenie, jednak przyglądając się liczbom, nie jest kolorowo, według portalu elektrowoz.pl w 2019 roku sprzedano elektryków w Polsce 1 481 sztuk, z czego większość nabyły firmy car-sharingowe (wynajmujące je na minuty). Do 2025 roku po polskich drogach miało się poruszać milion elektryków, kaktus mi na głowie wyrośnie, jak zbliżymy się do połowy.
Od 1 stycznia 2020 roku o połowę została obniżone akcyza na auta hybrydowe. Stawka akcyzy wynosi 9,3% na silniki o pojemności od 2 do 3,5 litrów. Natomiast hybrydy o pojemności silnika do 2 litrów są już całkowicie zwolnione z akcyzy.
Obniżki BMW Group modeli hybrydowych typu plug-in:
- MINI Countryman – obniżka o 3 000 polskich złotych
- BMW X5 – obniżka o 24 300 polskich złotych
- BMW 7 – obniżka o 24 300 polskich złotych
- BMW 225xe – obniżka o 24 300 polskich złotych
Obniżki BMW Group modeli elektrycznych:
- BMW i3 120Ah – obniżka o 3 200 polskich złotych
- BMW i3s 120Ah – obniżka o 3 200 polskich złotych
Na 2020 rok zaplanowano debiut elektrycznego MINI Cooper SE (przeczytasz o nim tutaj) i BMW iX3. W 2021 roku dołączą do nich BMW i4 i BMW iNext. Do oferowanego X3 w wersji hybrydowej plug-in dołączy niebawem model X1 oraz X2.
Skala wąsa