Toyota GR Supra z 2-litrowym turbo

Coś mi śmierdziały te 3 litry w Suprze… Malkontenci i tak mieli sporo powodów do narzekań ,,to już nie to samo co 2JZ”, ,,przecież to BMW Z4’’, ,,profanacja! jak zniszczyli legendę’’, strach pomyśleć, co by było, gdyby w dniu premiery wylądowały 2 litry. Prawda jest taka, że została bardzo ciepło przyjęta przez rynek, nawet skorumpowany Auto Bild przyznał jej nagrodę ,,Goldenes Lenkrad’’, czytaj ,,Złota Kierownica”. No dobra, Auto Bild to może zły przykład, przecież to Z4, czyli nagrodę przyznali prawdę mówiąc BMW.

fot. Toyota GR Supra - Fuji Speedway
fot. Toyota GR Supra – Fuji Speedway

Według mnie jest to świadoma, bardzo przemyślana strategia. Na początek wrzucamy solidne 3 litry, mamy doskonały samochód do zabawy, zbiera szereg pochwał, nagród, zamówień. Tylko gdy szum wokół Supry ucichnie, ciach, informacja o 2 litrach i nagle pojawiają się głosy „jak to 2 litry? w Suprze?” No tak, w każdej generacji były silniki 2-litrowe, owszem były też większe, jednak mam wrażenie, iż dla wielu ludzi Supra kojarzona jest tylko z IV generacją i kultowym silnikiem 3-litrowym 2JZ, z którego da się wycisnąć milion koni pociągowych. Wracając do 2-litrów, założę się o skrzynkę dobrego whisky, że będzie wybierana znacznie częściej, przede wszystkim ze względu na cenę – każdy dobrze wie jakie są różnice w akcyzach.

fot. Toyota GR Supra - Fuji Speedway

Sprzedaż bohatera lektury rusza w marcu 2020 roku, a wraz z nią edycja limitowana do 200 egzemplarzy na Europę – Fuji Speedway. Co tę edycję wyróżnia? Otóż mamy biały metaliczny lakier z kontrastowymi czerwonymi obudowami lusterek oraz dedykowane 19-calowe kapcie. Wewnątrz deska rozdzielcza wykonana jest z włókna węglowego, a fotele wyścieła czerwono-czarna Alcantara. Edycja Fuji Speedway posiada pakiety Connect (system nawigacyjny, usługi internetowe) i Sport (mechanizm różnicowy, adaptacyjne zawieszenie, sportowe hamulce).

Compare imagesCompare images

Serce pomimo niedużej pojemności ma sporo do zaoferowania. Z 2 litrów turbo (typu twin-scroll) mamy do dyspozycji 258 koni pociągowych, aż 400 niutonometrów, a to wszystko trafia na tylną oś za pomocą 8-biegowej automatycznej skrzyni ZF. Sprint spod świateł do paczki zajmuje 5,2 sekundy, a gnać może, gdyby była rządową limuzyną, 250 kilometrów na godzinę. Względem wersji 3-litrowej mamy auto chudsze o 100 kilogramów, silnik jest umieszczony bliżej środka pojazdu, co zapewnia idealną równowagę masy przód-tył 50:50. Toyota zapewnia, że ma jeszcze ostrzejsze prowadzenie… Po co więc wersja 3-litrowa? Hmm, najwidoczniej dla klientów typu sadomasochistów.

fot. Toyota GR Supra - Fuji Speedway

Standardowo Supra będzie oferowana z pakietem Life, w skład którego między innymi wchodzi: czterogłośnikowy system audio z 8,8-calowym tabletem, sportowe fotele obite Alcantarą oraz 18-calowe kapcie aluminiowe. Z systemów bezpieczeństwa na pokładzie mamy system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, asystent pasa ruchu z aktywnym układem kierowniczym, asystent znaków drogowych i inteligentny asystent prędkości.

fot. Toyota GR Supra - Fuji Speedway

Mniemam, że będzie hitem sprzedaży… myślę, że śmiało kandyduje do miana „na co dzień miły i towarzyski Michał Wołodyjowski”.

Skala wąsa

Typowy Janusz. . Typowy Janusz 0
Twardziel. Hulk Hogan. Twardziel Hulk Hogan 0
Na co dzień miły i towarzyski. Michał Wołodyjowski. Na co dzień miły i towarzyski Michał Wołodyjowski 1
Showman, sam seks. Freddie Mercury. Showman, sam seks Freddie Mercury 0