Nie podoba mi się nowa E-klasa

Przynajmniej na podstawie zdjęć z kamuflażem. Mercedes-Benz według mnie strasznie żongluje co do designu modeli. Nowa G-klasa okazała się genialna, a łatwo było skrzywdzić wygląd legendy. A-klasa z całkiem przyzwoitego małego brzdąca zrobili naprawdę ślicznotkę, o CLA już nie wspominając. Druga strona medalu CLS, poprzednią generację skomentowałbym –  niezwykle dostojna, elegancka limuzyna coupé (wzór do naśladowania)… A nowa? Ni to sportowa, ni to elegancka, taka mniej więcej ,,kochanie, dzisiaj na obiad ryż z makaronem i kaszą kuskus”. Oczywiście znajdą się tacy, którzy powiedzą, że to bardzo smaczne danie – mnie nie kupuje. Mam wrażenie, że to samo zapowiada się z nową E-klasą.

Mercedes-Benz E-Klasse

Jeszcze dwa słowa tytułem wstępu. Klasa-E jest najlepiej sprzedającą się serią modelową w historii Mercedes-Benz. Od 1946 roku sprzedała ponad 14 milinów egzemplarzy. W 2016 roku klasa E zadebiutowała jako dziewiąta generacja. Wyglądała naprawdę bardzo zacnie. Wszystko było ze sobą spójne, z której strony na nią nie spojrzeć, wyglądała dobrze – tak jak powinien wyglądać sedan z klasą. Schodząca ze sceny generacja, sprzedała się w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Najnowsza E-klasa zadebiutuje w europejskich salonach latem bieżącego roku. Chwilę później trafi na rynek wersja coupé i kabriolet. Nie wiadomo jednak ile ta chwila będzie trwać.

Mercedes-Benz E-Klasse

Mercedes chwali się, że w nowej generacji zadebiutują ,,nowe systemy wspomagające bezpieczeństwo i komfort’’, czyli…

  • Aktywny asystent odległości z funkcją regulacji prędkości na podstawie trasy. Dzięki informacjom o ruchu drogowym Klasa-E może rozpoznawać i reagować na wypadki oraz zatory drogowe, jeszcze zanim zauważy je kierowca. Czy to jest nowość? Wygląda raczej na udoskonalony system.
  • Aktywny asystent jazdy w korku. W przypadku zatoru drogowego na autostradzie, tam gdzie występują oznaczenia poziome rozdzielające pasy ruchu, system może wspomóc kierowcę w utrzymaniu pasa i zachowaniu bezpiecznej odległości od innych uczestników ruchu podczas jazdy z prędkościami do około 60 kilometrów na godzinę. Czy to jest nowość? Czy może dodana mozzarella i ananas do odgrzewanego schabowego?
  • Aktywny asystent kierowania. Może wspomóc kierowcę w tworzeniu korytarza życia na drogach wielopasmowych. Czy ktoś nie potrafi dojechać do krawędzi jezdni? No, zwracam honor – dla niektórych to nieosiągalny manewr.
  • Aktywny asystent hamowania z funkcją monitorowania ruchu poprzecznego. Jeżeli podczas skrętu w drogę poprzeczną wystąpi niebezpieczeństwo kolizji z nadjeżdżającym pojazdem, Klasa-E może samoczynnie zahamować. Mercedes dodaje, że ,,przy prędkościach typowych dla takich manewrów’’, czyli nie lecąc ogniem bokiem, może się przydać.
  • Aktywny asystent martwego pola z funkcją ostrzegania przy wysiadaniu. Funkcja ta może zmniejszyć ryzyko kolizji z innymi użytkownikami drogi, np. przejeżdżającymi rowerzystami. Kapelusz mi z głowy spadnie, jeżeli to działa. Rowerzysta pojawia się obok naszego auta zazwyczaj z prędkością 200 kilometrów na godzinę, a poza tym, wysiadając z auta, są dwa typy ludzi – ci, którzy patrzą w lusterko i jest zbędny albo tacy, którzy nigdy nie patrzą i nic im nie pomoże. Asystent martwego pola zadebiutował z erą kamienia łupanego, także żadna nowość.
  • Pakiet parkingowy z kamerą 360°… No, to nie wymaga komentarza. Mercedes twierdzi, że lepiej bok pojazdu widać…
Mercedes-Benz E-Klasse

Mercedes-Benz chwali się, że w nowej E-klasie jest jeszcze większy poziom komfortu w kabinie, czyli:

  • Nowa generacja kierownicy z dotykowymi elementami obsługi. Daj, Boże, jak co 5-ty klient pochwali dotykowe guziki na kierownicy.
  • Duże ekrany montowane w standardzie 2 x 10,25”, co jest plusem dla miłośników tabletów.
  • MBUX, w tym obsługa głosowa aktywowana hasłem „Hej Mercedes” – nie testowałem, to się nie wypowiadam (opinie ma niezłe).
  • Kontrola komfortu ENERGIZING. ,,Indywidualne zalecenia służące dobremu samopoczuciu oparte na inteligentnym algorytmie, korzystanie ze wskazań urządzeń ubieralnych’’ – cokolwiek to znaczy.
  • Nowa funkcja wskaźnika jakości powietrza. Szczerze? Chyba wolałbym nie wiedzieć na bieżąco, jak bardzo się truję.
  • Urban Guard, czyli wszechstronny nadzór zaparkowanego pojazdu z następującymi funkcjami: ostrzeżenie o uszkodzeniu w wyniku kolizji/szkody parkingowej, ostrzeżenie o odholowaniu, ostrzeżenie o próbie kradzieży, funkcja śledzenia pojazdu w przypadku kradzieży. Przyznaję bez bicia, że to świetna funkcja.
Mercedes-Benz
fot. Mercedes-Benz

Zadebiutują nowe zespoły napędowe, w tym siedem hybrydowych odmian typu plug-in, suszarki elektryczne, oraz nowe rzędowe jednostki. Zobaczymy, jak Mercedes zdejmie całkowicie kamuflaż, ale według mnie design poszedł zdecydowanie w złą stronę. Z niezwykle dostojnej, eleganckiej limuzyny powstał nijaki ulep.

Skala wąsa

Typowy Janusz. . Typowy Janusz 2
Twardziel. Hulk Hogan. Twardziel Hulk Hogan 0
Na co dzień miły i towarzyski. Michał Wołodyjowski. Na co dzień miły i towarzyski Michał Wołodyjowski 0
Showman, sam seks. Freddie Mercury. Showman, sam seks Freddie Mercury 1