Zupa z Wuhan versus niemieccy sportowcy na naszej katolickiej ziemi

Nie od dziś wiadomo, że lubujemy się w niemieckiej motoryzacji i nie wygląda na to, aby się coś w tej kwestii zmieniło. Wielu klientów ma klapki na oczach, jakoby inne marki nie potrafiły zrobić ciekawych sportowców, ale to temat na obszerne widzimisię. Wróćmy zatem do sportowych Niemców na naszej ziemi. Zwykle chylę kapelusz przed wersjami sygnowanymi literami AMG, RS, no i M, choć w mym mniemaniu producenci zaczęli ich mocno nadużywać. Aha, jeszcze dwa słowa wyjaśnienia z tym chyleniem kapelusza przy literce M, jak zapewne większości wie, mieszkam na Podlasiu, a konkretnie to w Białymstoku – tutaj na próżno szukać BMW bez oznaczenia M Power… Jednak są to takie M-ki jak z Jacka Sasina piłkarz – przed tymi hegemonami nie chylę kapelusza!

fot. BMW M850i

Mam przed wąsem dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów i nie jest to dla mnie żadne zaskoczenie, że prowadzi w rankingu Mercedes. Cóż to, jaśnie panie, za ranking?

Ano jest to ranking rejestracji niemieckich sportowców na naszej katolickiej ziemi od stycznia do końca lipca szczęśliwego 2020 roku. W tymże okresie zarejestrowano w Polsce 983 auta, ale w rankingu uwzględniono tylko topowe benzynowe wersje niemieckich sportowców – pominięto takie pozycje jak: w Audi z literką S, np. SQ7, SQ8; w BMW np. M35i, M50i czy też M50d; w Mercedesie np. 35 AMG, 53 AMG.

Jak już wcześniej wspomniałem, niekwestionowanym liderem jest Mercedes-Benz z 447 zarejestrowanymi topowymi sportowcami z gamy. Ponad połowę, bo aż 272 sztuki stanowią baby AMG, czyli modele A i CLA. Praktycznie wszyscy klienci zdecydowali się na topową wersję 45 AMG z ekstra literką S, tylko 13-stu zrezygnowało z ekstra literki. Profilaktycznie przypominam, że modele z ekstra literką S wypluwają po 421 koni pociągowych, natomiast bez literki skromne 381 kucy.

fot. Mercedes-Benz
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
Pojemność silnika: 1991 cm3 / 421 km; Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,9 s; Prędkość maksymalna: 270 km/h; Cena od: 259 400 PLN

Druga lokata to kultowa klasa G, a konkretnie to G63 AMG, której zarejestrowano aż 60 sztuk! Dalej. Trzecia lokata należy do AMG GT z liczbą 39 zarejestrowanych aut – tutaj uwzględniono w rankingu wersję 63 AMG, R oraz Black Series (o wersji Black Series przeczytacie tutaj). Przedostatnie miejsce zajmuje bestseller wśród wszystkich aut Mercedesa, mowa o SUV-ie GLC 63 AMG, a zarejestrowano ich 31 sztuk. Śpieszę z wyjaśnieniem, że plebejskie GLC jest najchętniej rozchwytywanym Mecenasem z gamy, o! Ostatnie miejsce należy do limo, klasy S 63 AMG, a zarejestrowano tylko 23 egzemplarze.

Przyznam szczerze, że trochę jestem zaskoczony drugą lokatą Volkswagena z czteroma pierścieniami. Być może BMW spadło w rankingu dlatego, że obecnie nie sprzedają modelu M3. No nic. Jedźmy z danymi. Audi z logiem RS zarejestrowało na naszej ziemi 311 sztuk, a bestsellerem okazał się model RS 3 z 108 sztukami – 62 klientów wybrało w nadwoziu Sportback lub jak kto woli hatchback, a pozostałych 46 w nadwoziu Limousine, a po polsku w nadwoziu sedan.

fot. Audi RS 3 Sportback
Audi RS 3 Sportback
Pojemność silnika: 2480 cm3 / 400 km; Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 s ; Prędkość maksymalna: 280 km/h; Cena od: 265 700 PLN

Druga lokata należy do SUV-a RS Q3, a zarejestrowano ich 52 sztuki. Podium zamyka model RS6 Avant, którego zarejestrowano 38 sztuk. Poza podium mamy RS 5 (35 rejestracji), RS 7 (28 rejestracji), RS Q8 (28 rejestracji w tym najsłynniejsze w Polsce pana Szymona Banasia), a na samym szarym końcu RS 4 Avant (22 rejestracje).

No i doczekaliśmy się na samym szarym końcu BMW! Drodzy fani, słupki wystrzelą do góry, gdy pojawi się niebawem nowe M3 i nosacz M4, w przypadku tego drugiego jestem niemal pewien, że będzie absolutnym hitem sprzedaży. A więc BMW zarejestrowało tylko 225 topowych sportowców z gamy. Pierwsze miejsce należy do modelu M2, na którego chętnych się znalazło 80 dżentelmenów. Co ciekawe, w przeciwieństwie do Mecenasa, gdzie zdecydowana większość klientów zdecydowała się na ekstra naklejkę S, w BMW tylko 5 dało się namówić na ekstra naklejkę Competition.

BMW M2 Competition
Pojemność silnika: 2979 cm3 / 411 km; Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,4 s; Prędkość maksymalna: 250 km/h; Cena od: 294 200 PLN

Druga lokata należy do M5 (45 rejestracji), trzecia M8 (33 rejestracje). Poza podium mamy kolejno: X3 M (20 rejestracji), X4 M (11 rejestracji), X6 M (10 rejestracji), a na samym końcu X5 M (9 rejestracji).

A Ty do której rodziny należysz? – zagłosuj w skali wąsa!

Skala wąsa

Mercedes-Benz . AMG . Mercedes-Benz AMG 2
BMW . M GmbH. BMW M GmbH 0
Audi . RS . Audi RS 0
Inna parafia . . Inna parafia 0