Nowy Jaguar F-Type bardziej dramatyczny niż kiedykolwiek

Marketingowcy twierdzą, że nowy Jaguar F-Type jest wyrzeźbiony, asertywny, bardziej dramatyczny niż kiedykolwiek, bla bla bla – wygląda bardzo dobrze, ale czy lepiej niż poprzednik, ciężko ocenić na podstawie zdjęć. Dupcia kotka niemalże identyczna, za to z przodu dużo zmian, węższe reflektory ledowe, nowa maska, przedni zderzak i bardzo modny powiększony grill.

Jaguar F-Type

Nie wiem kto zapoczątkował wśród producentów modę na ,,First Edition”, ale to jakie to jest dojenie klientów, to aż głowa boli. Jaguar F-Type First Edition, czyli ekstra dedykowany lakier plus felgi, logo na desce rozdzielczej oraz dedykowana podsufitka – zdecydowanie za mało. Z drugiej strony, to jest coś pięknego z punktu widzenia producenta, wziąć ekstra pieniądze od klienta za co tak naprawdę płaci i należy mu się jak psu buda.

Jaguar F-Type

Wracając do kota, o którym mowa – gama silników do wyboru, do koloru, cztero, sześcio i ośmiocylindrowe, wszystkie sparowane z ośmiobiegową skrzynią biegów Quickshift z pełnym ręcznym sterowaniem za pomocą dźwigni, bądź łopatek przy kierownicy. Tak więc każdy silnik wyrwiemy w wersji coupé oraz cabrio, do rzeczy:

  • 2 litry o mocy 300 koni pociągowych zaprzężonych z tylną osią
  • 3 litry V6 o mocy 380 koni pociągowych zaprzężonych z tylną bądź na obie osie
  • 5 litrów V8 o mocy 450 koni pociągowych zaprzężonych z tylną bądź na obie osie
  • 5 litrów V8 o mocy 575 koni pociągowych zaprzężonych na obie osie
Jaguar F-Type Cabrio

Nowość to V8 wypluwająca 450 koni pociągowych. Jaguar uważa ją za idealny kompromis, odpowiednia na co dzień, na tor i na lokalne odpuszczenie grzechów. Imponujące 580 niutonometrów dostępne od 2,5 tysiąca obrotów – czapki z głów. Paczkę osiągnie w 4,6 sekundy, a spod świateł zostawi nas w tyle czołówka sportowych SUV-ów.

Topowa wersja R tylko z napędem na obie osie, moc zwiększona o całe 25 kucy, a moment o 20 niutów, względem poprzedniej wersji. Paczka pęknie po upływie 3,7 sekundy. Gratis w topowej wersji adaptacyjne zawieszenie, błyszczące czarne dziesięcioramienne kapcie 20-calowe. Wersje z V8 pod maską posiadają aktywne układy wydechowe, w tym funkcja dobrego sąsiada (a w razie potrzeby wkurwionego sąsiada).

Jaguar F-Type interior

Wnętrze to w sumie nic nowego, poza cyfrowym wyświetlaczem 12,3-calowym, z którym sparujemy bez problemu naszego ajfona, tudzież siałomi. Cieszy fakt, że nie ma hybrydy, elektryka, gratisowej hulajnogi elektrycznej i głośników w nadkolach imitujących samochód. Ceny w Wielkiej Brytanii zaczynają się od 54 tysięcy funtów.

Skala wąsa

Typowy Janusz. . Typowy Janusz 0
Twardziel. Hulk Hogan. Twardziel Hulk Hogan 0
Na co dzień miły i towarzyski. Michał Wołodyjowski. Na co dzień miły i towarzyski Michał Wołodyjowski 2
Showman, sam seks. Freddie Mercury. Showman, sam seks Freddie Mercury 3