Maserati Ghibli Hybrid – nowy rozdział marki

Marketingowcy Maserati paplają w materiałach prasowych, jak to oni niesamowicie się rozwijają… Ja jednak polemizowałbym z tym rozwojem. Dla przykładu przez 12 lat montowano guziki ze starych kalkulatorów w kultowym modelu GranTurismo, interfejs współczesnych modeli można porównać do pierwszych telefonów marki Sony Ericsson, tak naprawdę takich przykładów jest mnóstwo. No ale wróćmy do tej rewolucji hybrydowej. W którą stronę nie spojrzeć to niemal każdy producent ma hybrydę, także we Włoszech płynie odrobinę wolniej czas…

Maserati Ghibli Hybrid

Zmiany z zewnątrz jak i wewnątrz są dyskretne, to akurat bardzo dobrze, bo Ghibli to udany model. Fanatycy na pewno dostrzegą przeprojektowany przedni zderzak, a także masę niebieskich akcentów, które będą charakteryzować odmiany hybrydowe Maserati. Niebieskie akcenty znajdziemy na tylnym logu (na słupku), na słynnych bocznych skrzelach, na zaciskach hamulcowych oraz wewnątrz na zagłówkach foteli. Projektanci Maserati twierdzą, że największe zmiany są z tyłu, który upodobnił się do modelu 3200 GT oraz do najpiękniejszego samochodu koncepcyjnego, jaki ujrzał ten świat – Maserati Alfieri. Swoją drogą, jak marka nie wypuściła tak genialnego auta na drogi, to od 2014 roku nie pojmuję.

Maserati Ghibli Hybrid

Premiera hybrydy Ghibli ponoć nie jest przypadkowa, a no bo Włosi akurat świętują wyprodukowanie stu tysięcy sztuk modeli Ghibli, a przypominam, że premierę miał on w 2013 roku – także, nie wiem, czy jest co świętować. Hybrydowe Ghibli, które będzie produkowane w Turynie ma przydomek „najlepszej hybrydy”. Mało tego, ma ponoć pięknie brzmieć jak każde Maserati. Hmm, jestem ciekaw, czy będzie to możliwe, bo pod maskę trafia serce 4-cylindrowe, 2-litrowe turbo, wspomagane suszarką. A jak już jesteśmy przy sercu, to wypluwa ono 330 koni pociągowych i 450 niutonometrów. Te parametry pozwalają katapultować się do setki po upływie 5,7 sekundy, a prędkość maksymalną Neptuna ustawiono na 255 kilometrów na godzinę. Mamy skrzynię automatyczną 8-biegową, która przenosi moc na koła tylne.

Maserati Ghibli Hybrid
test Maserati Quattroporte – tutaj

Hybrydowe Maserati Ghibli jest lżejsze o 80 kilogramów od wersji z dieslem pod maską i waży niespełna 1900 kilogramów. Akumulator zamontowano z tyłu pojazdu, żeby zapewnić lepszy rozkład mas. Oczywiście mamy na pokładzie system odzyskiwania energii z hamowania. Jak już jesteśmy na pokładzie to mamy większy tablet, już nie 8,4-calowy tylko 10,1! Z nowości mamy jeszcze Maserati Connect, które zajmuje się monitorowaniem pojazdu, a w razie „w” zadzwoni po służby alarmowe. Bagażnik liczy pokaźne 500 litrów, a salon w wersji podstawowej opuścimy ze skromnymi 18-calowymi felgami.

Maserati Ghibli Hybrid interior
fot. Maserati
(materiały prasowe)

Aha, jeszcze zapomniałbym! Emituje średnio 204 grety na kilometr – także, czeka „najlepszą hybrydę Maserati”, krótki los na europejskich drogach.

Skala wąsa

Typowy Janusz. . Typowy Janusz 0
Twardziel. Hulk Hogan. Twardziel Hulk Hogan 0
Na codzień miły i towarzyski. Michał Wołodyjowski. Na codzień miły i towarzyski Michał Wołodyjowski 0
Showman, sam seks. Freddie Mercury. Showman, sam seks Freddie Mercury 6