Lubię Seata Leona Cuprę (ostatnią generację w wersji kombi z napędem na obie osie), ale nie jestem do końca przekonany, czy owa generacja to ,,wyodrębniona marka Cupra’’. Uważam, że zmiana znaczka, felg, dodania kilku plastików i trening na siłowni, to trochę za mało, aby mówić o nowej marce.
Dnia 20 lutego odbyło się uroczyste otwarcie Cupra Studio w Martorell pod Barceloną – dokładnie w drugą rocznicę marki. Inauguracja Cupra Studio zgromadziła poza zarządem, oczywiście ambasadorów marki, bo jakżeby inaczej, dają auta, kasę, a tutaj jeszcze pijaństwo, rozpusta i swawole. Mniemam, że najważniejszym ambasadorem marki jest bramkarz FC Barcelony – Marc ter Stegen, bo tylko jego zdjęcie wraz z autem jest w materiałach prasowych. W roli tych mniej ważnych ambasadorów marki wystąpili Robert Karaś (rekordzista świata na dystansie podwójnego i potrójnego Ironmana), Sául Craviotto (kajakarz; medalista olimpijski), Mikel Azcona (zawodnik wyścigowy TCR).
Wydarzenie zostało połączone z premierą czterech nowych modeli, dwóch Leonów Cupra (hatchback, Sportstourer), pierwszego elektrycznego samochodu wyścigowego Cupra e-Racer, a także wyczynowego Cupra Leon Competición. Cupra Leon będzie pierwszym modelem w historii marki z napędem hybrydowym typu plug-in, sądzę, że stwierdzenie to dotyczy marki SEAT a nie Cupra, która istnieje kilka dni. Gamę otworzy poczciwa benzyna, a zamknie modna hybryda w wersji plug-in, legitymujące się mocami 245, 300 i 310 koni pociągowych. Seat zamknął ubiegły rok z wynikiem 24 700 samochodów ze znaczkiem Cupra, jest to wzrost o 71,8% w stosunku do poprzednich dwunastu miesięcy. Seat zainwestował parę złotych, mianowicie 5,3 miliona euro w (między innymi) warsztat samochodów wyścigowych Cupra Racing Factory.
Prezes Seat S.A. Carsten Isensee prawi
,,W krótkim czasie CUPRA stała się naszą najbardziej dochodową jednostką biznesową. Daje SEAT-owi szansę produkowania bardziej zyskownych aut i dotarcia do nowych klientów. Dzięki zróżnicowanym zasobom i rozszerzonej bazie operacyjnej, dwie marki pozwalają nam rozwijać się szybciej. Zależy nam na wzmocnieniu CUPRY, stąd decyzja o wybudowaniu jej własnej siedziby’’
Dyrektor generalny Cupra Wayne Griffiths prawi
,,Wyniki osiągnięte w ciągu dwóch ostatnich lat, czyli prawie 40 000 sprzedanych samochodów, dowodzą potencjału CUPRY. Marka rozwija się szybciej, niż zakładaliśmy. Z tym większym entuzjazmem wkraczamy w nową fazę, w której udowodnimy, że sportowe auta mogą być elektryczne. Wierzymy, że premiera dwóch naszych modeli, CUPRA Leon i CUPRA Formentor, pozwoli nam osiągnąć nasz pierwotny cel: podwojenie sprzedaży w ciągu 2-4 lat ‘’
Kibicuje z całego serca marce Cupra, bo chcą tworzyć auta używkowe z pazurem. Z niecierpliwością czekam na model Cupra Formentor – pierwszy samochód specjalnie zaprojektowany dla tej młodej marki. Mam nadzieję, że poniesione inwestycje nie wpłyną na cenę Cupry Leona, gdyż poprzednia generacja nie miała konkurencji.
Skala wąsa